Semabok, Melaka

Tidak Melayu Hilang Di Dunia

Cwgn Semabok Perdana

Alamat Pejabat Cawangan:
No 129-G , 129-1 & 129-2 Jalan SP 1,
Taman Semabok Perdana,
75050 Semabok.
MELAKA.

No Tel : 06-2819717

emel : hpacaw_melaka@yahoo.com

Eksekutif Cawangan : Cik Arbaieyah Bt Mohd Rashid

17 Responses

  1. assalamualaikom…. diharap kak g dapat menjadikan melaka adalah sebuah komuniti hpa yang paling berkembang k…… raya jgan lupe datang umah k… wassalam

  2. w’salam

    insyaAllah …itu yang sememangnya kita sama-sama mahukan mengikut ciri-ciri syariah.

    jemput ke rmh bagilah alamat.barulah kak g dapat datang.

  3. Assalammulaikum…

    kak ita menggucapkan selamat hari raya maaf zahir batin. Maaf di pinta kerana tak dapat datang kerumah Gi tempoh hari. Di jemput Gi dan rakan-rakan semua datang ke rumah kak ju pada 10.10.09.

    HPA adalah perjuangan kita bersama semoga di berkati Allah. Amiinnn….

  4. sy harap p’juangn kite ttp b’terusan w’pun pelbagai musibah yg b’laku pd kite sejak akhir2 ini.
    dan kite tetap dpt mengubah diri dgn harapan, imej syariah yg kite patut tampilkan ade pd diri kite sbg usahawan hpa.
    jadikan hpa adalh p’niagaan contoh.insyaallah…
    pd cik ogy, sy dsini memohon maaf jika ade t’silap langkah n kata.
    marilah kite b’sama2 muhasabahkn diri kite…

  5. kwn2 hpa…jgn lupe bukak blog kami

    komunitimelaka.blogspot.com

  6. salam semua ajk kpsp.
    Tahniah diucapkan diatas kejayaan you all dlm mengurus pbc pada 5&6 Dis.09 baru2 ini.Saya rasa inilah pbc yg the best walaupun pesertanya 38 orang akantetapi programnya amat padat khususnya sembahyang malamnya yang dipimpin Ustaz (Al-Hafidz) muda.
    Program ini telah berjaya memberi satu lonjakan kpd pemimpin2 kpsp khususnya saudara Hassan dan penasihatnya pn.Fuziah Hamzah selaku penasihat.
    Tahniah dan sekalung bunga kepada Kak Bib dan
    Suaminya serta Tn.Hj.Rosmandi yang sama2 turut serta dalam menjayakan pbc ini diAKCR disamping menjadi penaung kpd kpsp.Tidak lupa juga kpd Ustaz Safwang,penceramah yang tak kering gusi.
    kelab ini telah dihadiri Exco usahawan N.Melaka Yang Berhormat Datuk Md.Yunos Husin dan beliau memuji diatas usaha HPA dlm menyediakan produk Halal lagi suci yg disebut semasa ucapan resmi penutupannya.Yang Berhormat Datuk Exco berharap kpd para peserta supaya usaha ini tidak hanya sekadar angan2Mat Jenin .
    Tahniah sekali lagi kpsp Melaka.Bulat air kerana pembetung,Bulat anda semua kerana sepakat.

  7. selamat pengantin baru buat kak aby (pengurus cwgn semabok)…! moga beroleh rahmat dan keberkatan atas pernikahan kalian.insyaAllah…

  8. sempat lg utk kami dr KPSP beri ucapan slmt pengantin baru kepada pengurus cwgn semabok perdana pd kak Arbaieyah yang melangsungkan perkahwinan pada sabtu yang lepas. semoga kekal hingga ke akhir hayat..

    utk u all, nty sy letakkan pic perkahwinan beliau di Facebook

    lynletrika@yahoo.com

  9. Salam semua,

    Dikesempatan ini kami dari KPSP Melaka ingin mengucapkan “Selamat Pengantin Baru ” kepada Pn,Abby -Pengurus Cawangan HPA Semabok Perdana Melaka.Moga dipanjang jodoh hingga keakhir hayat.

    Juga ucapan terima kasih tak terhingga kepada PJS En :Zainal dari Kajang yang telah memberi dan menyampaikan satu presentasi yang menarik bertajuk Pelan Pemasaran.Pengerusi KPSP , timbalannya ,Penasihat serta seluroh AJK amat berharap saudara PJS zainal akan berkesempatan lagi utk bersama kami.Salam ukhwah.

  10. Salam ukhwah.

    Kunta Kunte baru balik dari utara dan singgah sebentar dikomplek hpa dan terasa amat bangga kerana terdapatnya sebuah perniagaan beraras yg dimiliki 100% anak melayu yg bernama Hj.Ismail bin Ahmad.Tidak sia2 usaha tn dlm membina perniagaan ini kerana dgnnya dapat membantu kerajaan dalam mengurangkan kadar pengangguran disamping melahirkan beberapa orang jutawan segera.Hanya Kunta kunte harapkan rakan2 kita yg telah berjaya tu jangan lupa diri,bangsa dan ugama.Ingatlah wang bukan segala2nya .
    Kunta Kunte juga singgah bermalam dibandar SP dan tahniah sekali lagi Hj.Ismail kerana disini saya boleh rumuskan ianya sebagai sebuah bandar hpa.Cuma kunta kunte terkilan tak dapat menginap di hotel hpa kerana biliknya habis ditempah oleh peserta pbc.
    Salam

    • Salam utk kunta kinte, semoga perjuangantn hj ismail anak tani melayu islam menyedarkan kita bahawa makanan halal itu satu tuntutan sebagaimana yg kita juga mesti perjuangankanya. Bagi semua pjs dan leader2 perjuangan anda semua baru sebentar yakni sedikit, kita mesti muhassabah diri kita, mempunyai moral yang tinggi, berhati mulia dan jangan wang ringgit menjadi diri kita lupa diri tapi jangan lupa perjuangan hpa itu apa? misi dan visi hpa mesti jelas! Kita mesti menjadi pemimpin yang berakhlak mulia tak seperti setengah2 pemimpin yg jelek peribadi mereka.Ancaman dalaman adalah lebih dahsyat dari ancaman luaran.kerana musuh diluar itu lebih senang kita kalahkan dari musuh yang ada dalam selimut kita yg suka memecahbelahkan kita. Salam hormat dari saya. Tkasih

  11. xpe…nty kite di kpsp ramaikan rangkaian di utara. untung2 ley booking hotel kat sna bt pbc kitorg.

  12. kpd kunta kinte inilah perjuangan kpsp dibawah naungan en hassan dan beberapa leader lama yang dah 13 tahun bergiat dlm hpa kami bukan hanya hendakkan pendapatan tetapi berdakwah dalam perjuangkan produk halal utk orang2 islam dan kita mesti ada maruah dan moral yg tinggi baru boleh cerita pasal hpa dan misi yang dibawanya. kpd semua pjs langit tidak selalu cerah perjuangan masih jauh, muhasabah diri anda kerana ancaman dalaman lebih dahsyat dari ancaman luaran yg kita selalu nampak hari2 ok. ini bukan apa cuma nasihat dari orang lama, seperti kata penuntun berbangas inggeris yg melihat orang main catur,mereka lebih senang melihat gelagat pemain itu sendiri dari melihat melihat diri sendiri, cuma renungkan kata2 saya, sekian

  13. Salam serta selamat Maal Hijrah.

    Kunta kunte mengucapkan Tahniah kpd Yg Bhg.Tn Hj.Ismail (PU),Pn Norhayati Yunus (org no 2),Pn.Hjh Siti Habibah bt Yusof (PJS/M) dan suami Tn.Hj.Baharuddin ,Tn Hj.Rahmat Daim dan barisan kepimpinan KPSP Melaka diatas “Pelancaran Lembut” RFC yg amat berjaya – syukur Alhamdulillah.
    Rakyat Melaka sekali lagi diberi kepercayaan oleh HPA untuk mengembang serta mengdiversifykan aktiviti perniagaan ini.Justeru wahai ahli2 hpa di Melaka bangkit dan bangun lupa dan maafkan sengketa biarkan ianya berlalu spt pepatah kita “Biduk lalu Kiambang Bertaut”.Namun apa pun Kunta kunte kagum dengan pemimpin kpsp saudara Hassan dan timbalannya juga penasehat yang begitu “cool” dan tabah dalam menghadapi dugaan dan cabaran walaupun cemuhan dan fitnah dilemparkan oleh leader2 yg Tidak Bertanggungjawab.
    KuntaKunte ingin nasehatkan sempena tahun baru Islam ini buatlah azam baru dan mari kita mengejar INSENTIF tahun 2010 rebutlah peluang ini.
    Tak lupa juga kpd Pengurus HPA zon Selatan serta anak2 buahnya yg telah bertungkus lumus dalam menyusunatur dan menyediakan agenda pelancaran lembut RFC.
    Tahniah Tn Hj.Ismail Ahmad.Usaha murni Tn.Hj kearah ini hanya Allah akan memberi ganjaran yg setimpal..AminNNNNNNNNNNNNNNN

  14. Salam ukhuwah kepada semua yang menghadirkan diri semasa pembukaan lembut rfc di Maidin Mall Ayer Keroh, Melaka. Kepada pemimpin dan leader2 HPA banyak lagi peristiwa2 penting yang bakal berlaku dalam program pembangunan & pengembangan perniagaan HPA, anda perlu muhassabah diri dan teruskan perjuangan produk halal dan maju kehadapan. Tinggalkan mereka yang bersikap negatif satu hari nanti insyaalah mereka bersama kita semua. Aminnn

  15. Alhamdulillah…pbc kami, Kelab Pemimpin Semabok Perdana berjalan dengan lancar walaupun terdapat sedikit rintangan dan cubaan yang terpaksa ajk KPSP tempuhi.
    Terima kasih kami ucapkan kepada semua penaung2 kami PJS Rahmat Daim, PJS Habibah Yusof, PJS Baharudin Jantan, dan PJS Rosmandi Ishak.
    Tak lupa juga kepada PJS Ust Safwan kerana memberi kerjasama yang tidak ternilai.
    Alhamdulillah…semakin ramai masyarakat yang terima HPA sebagai PRODUK HALAL TANGGUNGJAWAB BERSAMA.

Leave a comment